<p>Viete o tom, že sme pre učiteľov a školy pripravili zákaznícku zónu s množstvom bonusových materiálov? Ak je už Vaša škola u nás zaregistrovaná, prihláste sa prosím. </p><div><strong style="background-color: rgb(255, 255, 255);"><font color="#f79646">V prípade nejasností sa na nás obrátťe <br>na bezplatnej infolinke 0800 130 006.</font></strong></div><br><p></p>
Prihlásiť sa
Aké je moje svedomie a prečo je dôležité mať pozitívne vzory? Ako súvisí etika s ekologickými problémami? Čo je bioetika? Pracovný zošit Hravá etika 8 rozoberá rôzne aspekty pojmu etika v pravom slova zmysle. Žiaci sa stretnú s pojmom rebríček hodnôt, oboznámia sa s etickými hodnotami v súvislosti s fyzickým a duševným zdravím človeka, zamyslia sa nad etickým prístupom v ekonomike a v oblasti financií a v poslednej kapitole si pripomenú dôležitosť a hodnotu dobrého mena. Súčasťou pracovného zošita sú rozmanité úlohy, v ktorých žiaci riešia etické dilemy, odpovedajú na otázky a vyjadrujú vlastné názory a postoje. Pracovný zošit je v súlade s inovovaným ŠVP.
Autor: Mgr. Slavomír Lesňák, PhD. Rozsah:72 strán Formát: A4
Aké je moje svedomie a prečo je dôležité mať pozitívne vzory? Ako súvisí etika s ekologickými problémami? Čo je bioetika? Pracovný zošit Hravá etika 8 rozoberá rôzne aspekty pojmu etika v pravom slova zmysle. Žiaci sa stretnú s pojmom rebríček hodnôt, oboznámia sa s etickými hodnotami v súvislosti s fyzickým a duševným zdravím človeka, zamyslia sa nad etickým prístupom v ekonomike a v oblasti financií a v poslednej kapitole si pripomenú dôležitosť a hodnotu dobrého mena. Súčasťou pracovného zošita sú rozmanité úlohy, v ktorých žiaci riešia etické dilemy, odpovedajú na otázky a vyjadrujú vlastné názory a postoje. Pracovný zošit je v súlade s inovovaným ŠVP.
Autor: Mgr. Slavomír Lesňák, PhD. Rozsah:72 strán Formát: A4
V úvode pracovného zošita sa žiaci oboznámia s pojmami etika, rebríček hodnôt či svedomie. Spoznajú aj tzv. zlaté pravidlo, záväzné pre všetky svetové náboženstvá. Dozvedia sa, prečo potrebujeme pozitívne vzory a ich príklady budú hľadať vo svojom okolí, v obľúbených knihách či filmoch. V kapitole venovanej vzťahu etiky a zdravia budú diskutovať o témach ako anorexia, psychohygiena či o vplyve technológií na etiku. So spolužiakmi popremýšľajú o dôvodoch, ktoré vedú ľudí k etickému či neetickému konaniu. Zamyslia sa aj nad bioetickými problémami našej doby a problémami s vlastníctvom (podielové, bezpodielové, štátne, zdieľanie vecí a i.). Zoznámia sa s termínom konzumnej spoločnosti aj právami a povinnosťami spotrebiteľa. Naučia sa, že občas sa každý ocitne v etickej dileme, t. j. životnej situácii, v ktorej nie je ľahké rozhodnúť sa, čo je správne. Zistia, prečo každý chce mať u iných dobré meno a posúdia situácie, v ktorých ide o jeho poškodenie. Prednosťou pracovného zošita sú tzv. aktivizačné úlohy, pri ktorých žiaci samostatne alebo v skupine pracujú na riešení problému alebo hľadajú odpovede na otázky, diskutujú, zdôvodňujú a vyjadrujú vlastné názory (posúdia prípady poškodenia dobrého mena, zahrajú si modelovú scénku s reklamáciou tovaru, s príkladmi neetického konania...). Súčasťou zošita sú aj tzv. úlohy na týždeň, ktoré si vyžadujú dlhodobejšiu angažovanosť a prípravu, čo vedie k lepšiemu osvojeniu si učiva (napr. poradiť sa s rodičmi o budúcnosti povolaní, nájsť príklady webových stránok, ktoré sa venujú ochrane spotrebiteľa, pripraviť propagačný materiál o mýtoch fyzickej krásy a podobne).
Obsah:
Zdroje etického poznania
Život, telesné a duševné zdravie ako etická hodnota
Ekonomické hodnoty a etika
Dobré meno a pravda ako etické hodnoty
Aktuálne témy, morálne a etické dilemy, zaujímavé skupinové úlohy a rolové hry. O tom všetkom sú naše Hravé etiky 5-9: