Viete o tom, že sme pre učiteľov a školy pripravili zákaznícku zónu s množstvom bonusových materiálov? Ak je už Vaša škola u nás zaregistrovaná, prihláste sa prosím.
V prípade nejasností sa na nás obrátťe na bezplatnej infolinke 0800 130 006.
Možnosť využitia finančného príspevku MŠVVaŠ SR bez časového obmedzenia!
Ako sa nehádať, ale konštruktívne debatovať? Čo je to empatia a asertivita a ako ich prejavovať v bežnom živote?
Vďaka množstvu zaujímavých praktických úloh si žiaci môžu na etike vyskúšať, ako vyjadriť svoj názor bez toho, aby niekomu ublížili, ako dať bez zbytočných emócií najavo, že sa hnevajú, a zoznámia sa aj s desiatimi pravidlami asertivity. Úlohy v Hravej etike 6 tiež podnecujú žiakov, aby sa zamysleli nad daným problémom a rozvíjajú empatiu a prosociálne správanie.
Objednajte si pracovný zošit Hravá etika 6 výhodne v rámci Balíka pre 6. ročník!
Možnosť využitia finančného príspevku MŠVVaŠ SR bez časového obmedzenia!
Ako sa nehádať, ale konštruktívne debatovať? Čo je to empatia a asertivita a ako ich prejavovať v bežnom živote?
Vďaka množstvu zaujímavých praktických úloh si žiaci môžu na etike vyskúšať, ako vyjadriť svoj názor bez toho, aby niekomu ublížili, ako dať bez zbytočných emócií najavo, že sa hnevajú, a zoznámia sa aj s desiatimi pravidlami asertivity. Úlohy v Hravej etike 6 tiež podnecujú žiakov, aby sa zamysleli nad daným problémom a rozvíjajú empatiu a prosociálne správanie.
Objednajte si pracovný zošit Hravá etika 6 výhodne v rámci Balíka pre 6. ročník!
Pracovný zošit Hravá etika 6 sa aktívne venuje rozvoju efektívnej komunikácie prostredníctvom nácviku aktívneho počúvania, empatie a férovej diskusie. Žiaci sa dozvedia, že hnev môže byť konštruktívny a nekonštruktívny; zistia, prečo jeemocionálna inteligencia neoceniteľnou ľudskou vlastnosťou, a že okrem základných práv majú aj takzvané asertívne práva. Viete, že pokazená gramoplatňa nepatrí len do sveta zvukových nosičov, ale že popisuje konkrétnu asertívnu techniku? Aj o tejto téme sa šiestaci dozvedia v kapitole Asertívne správanie.
Hlavným cieľom Hravej etiky 6 je vytvoriť v triede aktívne diskusné prostredie, v ktorom sa nikto nehanbí vyjadriť vlastný názor a dokáže kultivovane argumentovať aj oceniť svojho oponenta. Aktivizačné úlohy v pracovnom zošite sa zameriavajú na rozbor textov či komiksov (vyjadrite svoj názor s ukážkou...), na formuláciu vlastného názoru (doplň nedokončené vety, vyber vhodné tvrdenie...) či na skupinovú prácu (vytvorte minikoláž, diskutujte vo dvojici, zahrajte diaológ..). Šiestaci sa popasujú s modelovým pracovným pohovorom, naučia sa správne sebahodnotiť i vyjadrovať pochvalu iným, a získajú aj základy správneho podania prvej pomoci.
Súčasťou Hravej etiky 6 sú aj tzv. úlohy na týždeň, ktoré si vyžadujú dlhodobejšiu angažovanosť a prípravu žiakov, čo opäť vedie k lepšiemu osvojeniu si učiva (zapisovanie pocitov, týždeň dobrých skutkov, analýza sebaovládania, hľadanie pozitívnych vzorov a pod.).
Obsah:
I.Aktívne počúvanie
II. Identifikácia a vyjadrovanie citov
III. Kognitívna a emocionálna empatia
IV. Asertívne správanie
V. Prosociálne správanie
VI. Pozitívne vzory v každodennom živote
VII. Pozitívne vzory správanie v histórii a literatúre
Aktuálne témy, morálne a etické dilemy, zaujímavé skupinové úlohy a rolové hry. O tom všetkom sú naše Hravé etiky 5-9: